Шкільний автобус

Шановні школярі і батьки,
чиї діти до місця навчання навчання дістаються шкільним автобусом!

Прошу вас під час карантину уважно переглянути матеріали, розміщені на даній сторінці.
Вони допоможуть дітям правильно себе поводити в критичних ситуаціях, якщо такі виникнуть під час перевезення шкільним автобусом.



ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ  ПРИ ПЕРЕСУВАННІ В АВТОБУСІ
1. Забороняється наближатися до рухомого автобуса до повної його зупинки. 
2. При посадці в салон вести себе спокійно, не поспішати і не штовхатися. 
3. Необхідно пропустити вперед молодших. 
4. Не займати по можливості перші місця, залишити їх для супроводжуючого учителя. 
5. У салоні поводитися дисципліновано, не вставати з місць, не кричати. 
6. Забороняється робити будь-які позначки авторучкою (або іншими засобами або ріжучими предметами) на оббивці крісел. 
7. Забороняється самостійно відкривати вікна і люки, висовуватися в них; витирати вікна шторами.
8. Якщо жарко - попроси про це супроводжуючого вчителя.
9. Вставай з місця тільки після повної зупинки автобуса.
10. Забороняється залишати після себе сміття: обгортки, огризки. 
11. Бруд і сніг з одягу і взуття спробуй максимально видалити до посадки в автобус. 
12. Обходити автобус необхідно спереду. 


Інструкція

для учнів при проходженні по маршруту.

Учні підвозяться у шкільному автобусі тільки у супроводі чергового вчителя або дорослої людини, уповноваженої наказом по школі.

Учні розміщуються у шкільному автобусі тільки на сидіннях.Під час руху автобуса категорично забороняється стояти, ходити по салону, робити різкі рухи, відчиняти вікна, вентиляційні люки, виглядати у вікна або висовувати руки.Відчиняти та зачиняти вентиляційні люки має право тільки черговий вчитель або супроводжуючий.

Учням суворо забороняється проносити в салон автобуса гострі предмети, ножі, сірники, запальнички, піротехнічні засоби.

Категорично забороняється без причини натискати на аварійні кнопки, кнопку зв’язку з водієм.Категорично забороняється відволікати водія під час руху автобуса.

Швидкість автобуса з дітьми не повинна перевищувати 60 км/г. Рухатись в автобусі дозволяється лише після повної зупинки автобуса та відкривання автоматичних дверей.

Учні повинні чітко дотримуватись даної інструкції та зупиняти школярів, що її порушують.

Черговий вчитель або супроводжуючий заходить до автобуса та виходить з нього останнім.

В разі поганого самопочуття учень повинен негайно повідомити вчителя.



ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ, СКОЄННЯ ДТП

4.1. У разі виникнення аварійної ситуації слід негайно повідомити вихователя або класовода.

У разі скоєння ДТП на дорозі, свідком або учасником якої ви стали, необхідно:

● негайно повідомити вихователя або класовода;

● за телефонним або мобільним зв'язком повідомити в службу екстреної допомоги, якщо цього не може зробити вихователь або класовод (102 — міліція, 103 — швидка медична допомога);

● якщо ДТП трапилося на дорозі, слід переміститися в безпечне місце і чекати на вказівку вихователя або класовода;

● якщо ДТП трапилося під час перебування у транспорті, потрібно залишатися на місці, не панікувати, не метушитися, а чітко виконувати вказівки дорослих.


    Інструкція з техніки безпеки учнів під час
групових поїздок, пішохідних екскурсій, пішохідного та дорожньо-транспортного руху учнів

 ВИМОГИ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПІД НАС ГРУПОВИХ ПОЇЗДОК, ПІШОХІДНИХ ЕКСКУРСІЙ, ПІШОХІДНОГО ТА ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНОГО РУХУ УЧНІВ


2.1.1. Чітко визначиш маршрут руху.

2.1.2. Повторити правила дорожнього руху та алгоритм руху в колоні.

2.1.3. Перевірити наявність червоних прапорців для перекриття руху автомобільного транспорту на дорозі.

2.1.4. Починати рух у колоні тільки за вказівкою вихователя або класовода.

2.1.5. Рухатися тільки в тому напрямі, який визначив вихователь або класовод.

2.2. Вимоги безпеки дорожнього руху учнів під час групових перевезень, навчальних екскурсій, пішохідного групового руху учнів:

2.2.1. Розрахуватися по парах та вишикуватися в колону.

2.2.2. Рухатися тільки за вказівкою вихователя або класовода.

2.2.3. Пересування по місту має відбуватися тільки по пішохідних тротуарах, пішохідних доріжках.

2.2.4. Під час перетину проїжджої частини дороги слід дочекатися, поки вихователь або класовод зупинить прапорцем рух автомобільного транспорту. Рух через дорогу можна здійснювати тільки на пішохідних переходах, зокрема підземних і наземних, за вказівкою дорослих за червоним прапорцем. Переходити дорогу перед прапорцем категорично заборонено.

2.2.5. Рухатися у колоні потрібно середнім темпом, не поспішати, на відставати. Не можна виходити за зону видимості вихователя або класовода.

2.2.6. За потреби користуванні міським транспортом під час пішохідного руху навчальної екскурсії (за дозволом управління освіти міської ради), поводитися в транспорті слід спокійно. Виходити та заходити в транспорт — за вказівкою дорослих. Перебуваючи в транспорті, слід сидіти або стояти в призначених для цього місцях, тримаючись за поручень.

2.2.7. Під час руху тротуарами і пішохідними доріжками колона має рухатися, дотримуючись правого боку.

2.2.8. Організована група дітей може пересуватися тільки по тротуарах і пішохідних доріжках, а за їх відсутності — узбіччям дороги у напрямку руху транспортних засобів колоною, але тільки в світлу пору доби і лише в супроводі дорослих із сигнальними прапорцями.

2.2.9. Якщо в зоні видимості не видно переходу або перехрестя, а дорога має не більше, ніж три смуги руху для обох його напрямків, то можна переходити її під прямим кутом до краю проїжджої частини в місцях, де дорогу добре видно в обидва боки і лише після того, як визначено відсутність небезпеки.

2.2.10. У місцях із регульованим рухом пішоходи повинні зважати на сигнали регулювальника або світлофора.

2.2.11. Чекати на транспортний засіб група учнів повинна на посадкових майданчиках (зупинках), тротуарах, а за їх відсутності.— на узбіччі, не створюючи перешкод для дорожнього руху.

2.2.12. На трамвайних зупинках, необладнаних посадковими майданчиками, пішоходам можна виходити на проїжджу частину лише з боку, дверей і тільки після зупинки транспортного засобу, Вихователь, класовод перекриває дорожній автомобільний рух червоним прапорцем.

2.2.13 У разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного або синього кольору і спеціальним звуковим сигналом, усі повинні утримуватися від переходу проїжджої частини або негайно покинути її.

2.2.14. Категорично заборонено виходити на проїжджу частину без вказівки вихователя, класовода; раптово виходити, вибігати на проїжджу частину, зокрема й на пішохідний перехід; переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, якщо є роздільна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також у місцях із огородженням; затримуватися та зупинятися на проїжджій частині, якщо це не пов'язано із забезпеченням безпеки дорожнього руху.

2.2.15. Перебуваючи в автомобільному транспорті, категорично заборонено під час руху відвертати увагу водія від керування транспортним засобом та заважати йому в цьому; відчиняти двері транспортного засобу, не переконавшись, що він зупинився біля тротуару, посадкового майданчика, краю проїжджої частини, на узбіччі; перешкоджати зачиненню дверей та використовувати для їзди підніжки, виступи транспортних засобів; пересуватися по салону автотранспорту під час його руху, висовуватись у вікна чи люки, викидати сміття у вікна, люки.


 ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАВЕРШЕННЯ ГРУПОВИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ, НАВЧАЛЬНИХ ЕКСКУРСІЙ, ПІШОХІДНОГО ГРУПОВОГО РУХУ УЧНІВ.

3.1. Вишикуватися для остаточної перевірки наявності учнів при поверненні до зазначеного міста.

3.2. Заборонено без дозволу вихователя або класовода залишати групу, повертаючись додому.

3.3. Рух додому здійснювати за обговореним маршрутом, дотримуючись правил дорожнього руху.


Інструкція
для водія та супроводжуючих по діях в разі загрози вчинення терористичного акту

Здійснювати перевезення  вихованців та супроводжуючих осіб у відповідності зі списком, який визначається наказом директора школи.
При перевезенні здійснювати зупинки тільки на  пунктах, визначених паспортом автобусного маршруту.
При здійсненні перевезення учнів водій не повинен залишати транспортний засіб без охорони, здійснюючи  охорону транспортного засобу самостійно або з залученням супроводжуючого.
Перед початком руху уважно огляньте транспортний засіб (салон, предмети, що знаходяться під автобусом або поруч з ним), щоб переконатися у відсутності підозрілих  предметів. Про те, що є небезпека вибуху можна судити за наступними ознаками:
- невідомий згорток або деталь у машині або зовні;
- залишки різних матеріалів, не типових для данного місця;
- натягнутий дріт, шнур;
- дроти або ізоляційна стрічка, що звисають з-під машини;
- чужа сумка, портфель, коробка, який-небудь предмет, який опинився поблизу від автомобіля.
Помітивши підозрілий предмет, зверніться до працівника поліції або іншій посадовій  особі, не торкайтеся до знахідку і не підпускайте до неї інших людей, уникаючи паніки.



Правила, які необхідно пам'ятати та неухильно дотримуватися при виявленні підозрілого предмета:

- не обстежувати предмет самостійно;
- не користуватися радіотелефоном (радіостанцією) поблизу предмета. Ці радіопристрої необхідно відключити;
- не користуватися  світловипромінюючі пристроями, наприклад фотоспалахом;
- терміново повідомити про знахідку в поліцію;
- не накривати предмет, не засипати, не заливати і не пересувати його;
- триматися від предмета на достатній відстані і краще за перешкодою;
- до прибуття поліції нікого не впускайте до предмету;
- не піднімайте паніки.
У разі захоплення автобуса експерти радять вибрати тактику пасивного опору, не ризикувати.



При захопленні необхідно:

-Виконувати  всі вказівкитерористів, визначивши для себе, хто з них найбільш небезпечний, віддати всі речі, які вимагають терористи.
- Не дивитися в очі терористам.
- Не підвищувати голосу, не робити різких рухів.
- Якомога менше привертати до себе увагу.
- Не реагувати на провокації і зухвалу поведінку.
- Перш ніж перейти або розкрити сумку, запитати дозволу.
- При стрільбі лягти на підлогу і сховатися за сидінням, нікуди не бігти.
При штурмі головне лягти на підлогу і не ворушитися до завершення операції. Підкорятися наказам штурмової групи, не відволікайте її питаннями. Ні в якомуразі не кидайтеся назустріч вашим рятівникам.
При звільненні виходьте з салону транспортного засобу після відповідного наказу, але як можна скоріше. Допоможіть всім, але не втрачайте часу на пошуки своїх речей і одягу.



Як діяти при захопленні автобуса (тролейбуса, трамвая) терористами?( доповнення)

Якщо Ви знаходитеся у захопленому терористами автобусі (тролейбусі, трамваї) намагайтеся дотримуватися наступних рекомендацій:

- не звертайте до себе уваги терористів, не дивіться їм в очі, зніміть ювелірні прикраси. Жінкам у міні-спідницях бажано прикрити ноги;
- заспокойтеся і спробуйте відвернутися від подій, що відбуваються, наприклад, почніть читати, розгадувати кросворди;
- не пересувайтеся по салону і не відкривайте сумки без дозволу терористів;
- огляньте салон, відзначте місця можливого укриття у випадку стрілянини;
- не реагуйте на провокаційну або зухвалу поведінку терористів;
- якщо спецслужби почнуть спробу штурму – негайно лягайте на підлогу між кріслами і залишайтеся у такому положенні до кінця штурму;
- після звільнення негайно залиште автобус (тролейбус, трамвай) – не виключена можливість попереднього його мінування терористами і вибуху (загоряння).



Як діяти, якщо Ви опинились в заручниках

- не допускайте дій, що можуть спровокувати нападаючих до застосування зброї;
- переносіть позбавлення, образи і приниження, не дивіться в очі злочинцям, не поводьтеся зухвало;
- не допускайте істерики і паніки, виконуйте вимоги злочинців, не заперечуйте їм, не ризикуйте своїм життям і життям оточуючих;
- перш ніж що-небудь зробити (сісти, встати, попити, сходити в туалет тощо) запитаєте дозволу в злочинців;
- якщо ви поранені, постарайтеся не рухатися. Цим Ви запобіжите додатковій втраті крові.



У ході дій спецслужб по звільненню заручників:

- лежіть на підлозі обличчям вниз, голову закрийте руками і не рухайтеся;

- тримайтеся по можливості подалі від дверей та вікон;

- ні в якому разі не біжіть назустріч працівникам спецслужб або від них, тому що Вас можуть прийняти за злочинця.



Інструкція
для водія та супроводжуючих з надання першої медичної допомоги потерпілим у дорожньо – транспортній пригоді (доповнення)

1. Заспокойтеся і візьміть себе в руки! Від того, наскільки тверезими і продуманими будуть вашідії, багато в чому залежить результат подій.
2. Помітьте час події.
3. Викличте допомогу! Добре, якщо у вас, або в когось з навколишніх є мобільний телефон. Спокійно і точно повідомите диспетчерові служби екстреної допомоги про вид ДТП, кількості потерпілих, передбачуваних ушкодженнях (у тому випадку, якщо ви них можете оцінити з першого погляду). Дуже важливо максимально точно вказати адресу місця аварії.
Що робити, якщо визнаходитеся поза населеним пунктом?
 У цьому випадку інформацію про аварії на найближчий пост ДАЇ просять передати водіїв попутного або зустрічного транспорту.

4. Огородіть і позначте місце події. Якщо є можливість, установіть за місцем аварії машину з включенною аварійкою.

5. Огляньте потерпілого. Це найважливі шляхи наданнядопомоги. Основна задача - визначити, які ушкодження є найбільш загрозливими для життя і здоров'я потерпілого. На них у першу чергу і повинна бути спрямована Ваша допомога. 
Ось ці ушкодження і їхні ознаки:
1. Порушення серцевої діяльності (зупинка серця або різке уповільнення серцевого ритму).
2. Зупинка подиху (внаслідок закупорки дихальних шляхів сторонніми тілами( кров'ю, слизом, блювотнимимасами)).
3. Масивні кровотечі (особливо небезпечні артеріальні кровотечі, коли кров з рани б'є пульсуючим струменем. Ушкодження великої вени також може за кілька хвилин привести до смерті потерпілого).
4. Переломи кінцівок зі значним зсувом - найбільш часта причина розвитку больового шоку (він має кілька стадій. У перші хвилини потерпілий може не звертати уваги на найтяжкі ушкодження, не почувати болю і т.д., але через короткий проміжок часу він стане млявим, нединамічним, блідим, поступово ослабне пульс...). Утримуйте потерпілого від активних пересувань, поки не переконаєтеся, що в нього немає серйозних ушкоджень, а ще краще - до огляду лікарем. Визначте, у свідомості  потерпілий чи ні. Якщо свідомість збережена, можна з впевненістю сказати, що найближчим часом не передбачається серйозних проблем із серцевою діяльністю та органами дихання. Якщо потерпілий без свідомості, перевірте пульс і подих - не намагайтеся шукати пульс на зап'ясті. Імовірність того, що ви його там намацаєте, невелика. Перевіряти пульс у потерпілого можна тільки на сонній артерії. При виявленні ознак настання клінічної смерті  необхідно проводити потерпілому комплекс долікарських реанімаційних заходів – штучну вентиляцію легень (штучне дихання) методом з рота в рот та закритий массаж серця до прибуття на місце ДТП бригади швидкої  медичної допомоги (медичного працівника).
6. Після ДТП людина може знаходитися в будь-якому положенні: лежати на дорозі, на узбіччі, у кюветі, знаходитися під машиною, мотоциклом. Не кидайтесяв ідразу ж витягати його будь-якими можливими засобами, заспокойтеся, оцініть ситуацію, продумайте послідовність подальших дій. Чітко поясніть оточуючим необхідну послідовність дій і функції кожного. Ваша кінцева мета – вкласти потерпілого на спину на рівній поверхні осторонь від проїзної частини. Пам’ятайте, що, змінюючи положення ушкоджених частин тіла, ви можете підсилити больовий шок. Особливо обережно варто діяти при найменшій підозрі на ушкодження хребта. Але, все ж перекласти постраждалого потрібно - як це зробити?
Ось основні принципи, які варто дотримувати при зміні положення тіла потерпілого: 
а. Усі рухи повинні бути плавними.
б. Повертати, переміщати постраждалого потрібно як мінімум утрьох (у самому крайньому випадку вдвох). Перша людина відповідає тільки з а голову, другий за плечі і верхнюю частину тулуба, третій за область тазу і ноги. Непогано, якщо є і четверта людина, що тримає тільки ноги.
Запам'ятаєте! Щоб звести до мінімуму імовірність додаткової травми, при переміщенні потерпілого варто злегка розтягувати в довжину і ні в якомуразі не давати згинатися шиї і поперекові.

7. Зніміть одяг з потерпілого. Мабуть, самою непростою задачею є зняття шолома (наприклад, інтеграла), особливо якщо людина без свідомості, і є підозра на ушкодження шийного відділу хребта. Робити це треба вдвох. Перша людина здійснює фіксацію шиї і голови, другий знімає шолом. Для фіксаці їголови одна рука щільно обхоплює шию постраждалого позаду так, щоб великим і вказівним пальцями зафіксувати потилиця, іншою рукою необхідно зафіксувати шию попереду, утримуючи великим і вказівним пальцями нижнюю щелепу. Розстебніть або розріжте ремінь і, сильно розтягуючи лямки в сторони, знімайте шолом у напрямку відпідборіддя до тімені, одночасно піднімаючи голову і плечі потерпілого. Пам’ятайте, що не можна тягти шолом нагору, рух повинний бути сааме дугоподібним.
 Кілька слів про зняття одягу. Не прагніть, особливо якщо на вулиці холодно, роздягати потерпілого. У цьому немає ніякої необхідності, більш того, охолодження тіла можеще в  більшому ступені збільшити ризик погіршення стану. При необхідності доступу до ушкодженої ділянки тіла одяг краще РОЗРІЗАТИ. Якщо все-таки виникла необхідність роздягнутилюдину, запам'ятаєте основний принцип: спочатку потрібно знімати одяг з неушкодженої кінцівки, потім з тулуба і лише в останню чергу з ушкодженої. При опіках фрагменти одягу часто прилипають, а синтетичного одягу і припікаються до ушкодженої шкіри. Їхні в якому разі не можна відриватися. Обрізайте одяг навколо ділянки опіку й вкрийте вражену область стерильною або чистою пов'язкою.

ЯК КОРИСТУВАТИСЬ ВОГНЕГАСНИКОМ

У нашому житті може статися що завгодно, і в тому числі і пожежа. Саме з цієї причини ви повинні знати, як правильно користуватися вогнегасником в різних умовах. Сьогодні випускають кілька видів приладу з індивідуальними технічними характеристиками, які вимагають дотримання спеціальних правил користування вогнегасником. Деякі модифікації дозволено використовувати не у всіх місцях, а порядок використання вогнегасника завжди можна подивитися на етикетці виробників. Наприклад, використання деяких пристроїв заборонено для ліквідації вогню на лініях електропередач, а також, при загорянні різних речовин.
ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ВУГЛЕКИСЛОТНИМ ВОГНЕГАСНИКОМ
Якщо ви не знаєте, як користуватися вуглекислотним вогнегасником, рекомендуємо поглянути на етикетку. Цей тип пристрою забороняється використовувати для ліквідації загоряння матеріалів, які горять навіть без допуску повітря. Для початку вам необхідно зірвати пломбу і витягнути чеку. Направте прилад таким чином, щоб речовина покривало всю площу загоряння. Далі поверніть спеціальний маховик або натисніть на важіль.
Відстань викиду досягає 3 метрів, при цьому всередині вміщується до 4 літрів спеціальної речовини з великим вмістом СО2. Таке обладнання повинно зберігається в легкодоступних ділянках на видному місці, а співробітники повинні вивчити правила, як користуватися вогнегасником з вуглекислотним розчином. Важливо дотримуватися температурного режиму при зберіганні, щоб поблизу не було опалювального обладнання та інших нагрівальних елементів.
ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ПОРОШКОВИМ ВОГНЕГАСНИКОМ
Цей вид приладу вважається самим універсальним для гасіння пожеж з різним спектром температур. Заборонено використання порошкового вогнегасника для гасіння проводів під напругою понад 1 кВт. Також не рекомендовано використовувати його в місцях, де порошок призведе в непридатність спецобладнання. Пристрої типу АВСЕ готові погасити самі вибухонебезпечні речовини.



Правила користування 
порошковим вогнегасником. В процесі використання завжди важливо пам’ятати, як користуватися порошковим вогнегасником. Спочатку направте насадку на полум’я і витягніть пломбу. Далі натисніть на важіль і приступіть до гасіння. Тут важливо враховувати температуру нагрітих частин. З цієї причини сьогодні придумали хладонові речовини, які не порушують поверхні дорогих матеріалів. Такий прилад можна використовувати для гасіння радіоелектронної апаратури.


З історії світлофора. Чому світлофор так назвали?
Назва ця походить від двох слів: нашого слова «світло» і грецького «форос» - несе. Отже, у перекладі на нашу мову «світлофор» означає: той, що несе світло. 
А чи знаєте ви, що світлофори походять від прапорців, якими користувалися залізничники, щоб керувати рухом поїздів? Було три прапорці: червоний, який забороняв рух, жовтий, що закликав до обережності, і зелений, який дозволяв вільно їхати. Мали три кольори і перші світлофори, котрі з’явилися на початку ХХ століття. Це були великі дошки, пофарбовані у три кольори. По їхній поверхні з одного кольору на інший переповзала стрілка, вказуючи, який саме колір слід брати до уваги. Її важко було розгледіти здаля, і водії помилялися, не розуміючи, на який колір вона вказує.
На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі, так що сплутати неможливо!

•   Переходити нам слід
Тільки там, де перехід.
І доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.
 

•    Ось велике перехрестя,                      
Ген за ним — до школи вхід.
Пам'ятай: для пішоходів
Тут підземний перехід.
 

•    Водії нехай всі знають
І дорогу цю минають,
Бо цей знак попереджає,
Що в'їзд сюди забороняє.

•    Прямо знак нас не пускає —
Це дорога на завод.
Я повільно повертаю —
Там немає перешкод.
Далі он — хіба не видно? —
Є доріжка пішохідна.
 

     • "Ох" та "ой", синці та гулі. —                                                                   
     Як не знаєш правил руху,
Краще зовсім вже не їздить,
Горе-велосипедисти.


Відгадувавання загадок .
1.     Маленькі будиночки містом біжать ,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять . 
2.     Я не їм вівса , ні сіна ,
Дайте випити бензину .
Усіх коней обжену ,
Кого хоч наздожену .
3.     На дорогу я лягаю ,
Яскраво-білий колір маю,
Про ПДР нагадаю,
Хоч ніколи не розмовляю.
4.     Є паличка в нього чарівна ,
За мить сто машин зупиняє вона!
Ось паличку вгору він ловко підняв-
Одразу КАМАЗ , мов укопаний став .
5.     Два брати спереду гудуть,
За ними двоє ще женуться,
Біжать, ніяк не доженуть,
Об землю спересердя б’ються.
6.     Кінь залізний, гумою підкований.
7.     Яка тварина втекла із зоопарку, щоб лежати серед дороги?
8.     Які острівці розташовані не на воді, а на суходолі?
9.     Підморгне зеленим оком - ми йдемо, підморгне червоним оком — стоїмо.
10. Мій рогатий кінь двоногий
 Добре знає всі дороги.
Як захочу - він стоїть,
А скажу - то побіжить.
11. Двоє ніг у швидкого коня, має він одне око і роги. Я катаюсь на ньому щодня, хоч і добре натомлюю ноги.
12. Тримаюсь лише на ходу, а як зупинюсь – упаду.
13. Полотно, а не доріжка, кінь біжить сороко ніжка.
14. Я не їм вівса чи сіна – дайте випити бензину. Усіх коней обжену. Кого хоч наздожену.
15. По дорозі летить, що є сили тріскотить. Крил нема, а роги є, має він ім’я своє.
16. Перше біжить, а друге доганяє. На собі вершника тримає. Роги є і голос має, як він зветься, хто вгадає?
17. Такий собі віз, має четверо коліс. Без вола і без коня куди хоч біжить щодня.
18. Не живий, а голос має, хоч не пташка, а літає. В синім небі цей артист залишає білий хвіст.


                                                
Гра «Дозволено-недозволено»
               І проспекти, і бульвари —
Всі шумливі в наші дні,
Ти проходь по тротуару
Лиш по правій стороні!
Пустувати тут, де люди, — ...  (заборонено)
Стань взірцевим пішоходом!
Це — ... (дозволено).
Як заходиш до трамвая,
Краще уперед пройди,
Не крутись, це заважає,
Стій спокійно чи сиди,
їхать "зайцем" — знають всі
Це — ...   (заборонено).
А бабусі дати місце —
Це — ... (дозволено).
 Якщо ти гуляєш десь там,
 Бігаючи, не забудь:
Переходиш перехрестя —
      Особливо пильним будь.
Йти, коли червоне світло, — (заборонено)
На зелене навіть дітям
Йти ... (дозволено).


1.        Дорожній знак, який попереджує про обов'язкову зупинку.
2.        Людина, яка керує автотранспортом.
3.        Що встановлюють перед переїздом через залізничну колію?
4.        Частина дороги, призначена для руху пішоходів.
5.        Місце, де перехрещуються дороги і вулиці.
6.        Який чудовий гарний дім,
І вікна світяться у нім.
Взуття із гуми носить він
І головне, він п'є бензин!
7.        Ділянка проїжджої частини, призначена для руху пішоходів через дорогу.

1




2








3








4









5










6












7










ВІКТОРИНА ( Для водіїв)
1.  Яка машина може їхати без двигуна внутрішнього згоряння?
2.  З якої сторони треба обходити машину, пішохода? (Зліва)
3.  Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді? (Перевірити сигнал, гальма)
4.  Шофер веде-машину. Попереду нього дві птиці — гуска і качка.  Що треба давити?
5.  Який сигнал світлофора дозволяє перехід?
6.  Які машини можуть їхати без сигналу?
7.  Яке значення мають зелений і жовтий колір світлофору?
8.  Де повинні ходити пішоходи, якщо немає тротуарів?
9. Де повинні ходити пішоходи?
10. Що таке перехрестя?
11. Що таке пішохідний перехід?
12. Де пішоходи можуть переходити вулицю?
13. Як позначають пішохідні переходи на вулицях міста?
14. Які сигнали має світлофор?
15. Що означає червоний сигнал світлофора?
16. Що означає жовтий сигнал?
17. Що означає зелений сигнал світлофора?
18. Де можна кататися на велосипеді?
19. Чому не можна кататися на велосипеді по тротуару та проїжджій частині?
20. Чому не можна виходити на вулицю та гратися на дорозі?
21. Чому не можна визирати з вікна чи висовувати руки, коли їдете в автобус, тролейбусі або трамваї?
22. Що робить регулювальник?


ü Запитання:
1.     Якщо горить жовтий або червоний сигнал, йти не мож­на, навіть якщо на дорозі немає машин (Так)
2.     Пішоходи можуть переходити дорогу лише по пішохід­них переходах (Ні)
3.     Перш ніж зійти з тротуару на проїжджу частину з дво­бічним рухом, необхідно оглянути проїжджу частину, упевнившись у повній безпеці початку руху (Так)
4.     Пішоходи повинні очікувати автобус, тролейбус, трам­вай, автомобіль таксі на посадкових майданчиках (Так)
5.     На трамвайних зупинках, не обладнаних посадковими майданчиками, починати перехід проїжджої частини дороги дозволяється до повної зупинки трамвая (Ні)
6.     Рухатися на велосипеді по дорозі дозволяється з 12 ро­ків (Ні)
7.     Якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза пе­рехрестям, велосипедист повинен пропустити інші транспортні засоби, що рухаються по дорозі (Так)
8.     Велосипедист може перевозити двох пасажирів (Ні)
9.     Під час руху велосипедист може триматися за інший транспортний засіб (Ні)
10. Дозволяється перевозити дітей, які не досягли 12-літнього віку, на передньому сидінні легкового автомобі­ля у спеціальному дитячому сидінні (Так)
11. Найнебезпечніше для пасажира місце у салоні лег­кового автомобіля - переднє сидіння поруч із водієм (Так)
12. Під час переходу проїжджої частини або руху по ній пішоходи повинні бути уважними (Так)

Колективна робота « Продовж рядок»
         Знайте всі: дорослі й ……….малі,
   Найважливіші на світі
   Строгі правила дорожні,
   І без них прожити не ……….можна.
   Є правила строгі для пішоходів,
   Їх знати повинні усі до пуття.
   Буває помилка – загроза здоров’ю,
   Буває – помилка позбавить ………життя!
   Хто сів за кермо, - не спіши, будь ………уважний,
   На знаки дорожні в дорозі зважай.
  Ти правил безпеки, водій, не порушуй,
   Про тих, хто довкола, завчасно ………..подбай.
   На дорозі так правил багато,
   Їх дотримуйся, друже,……….. завжди!
  Якщо будеш ти їх шанувати,
  То й не трапиться лиха-………..біди!

Перевір себе
Відповіді до загадок
1.  Тролейбус , трамвай , автобус
2.  машина
3.  Дорожня розмітка
4. Регулювальник
5. Колеса
6. Автомобіль
7. Зебра
8. Острівці безпеки
9.Світлофор
10. Велосипед
11. Велосипед
12. Велосипед
13. Поїзд
14. Мотоцикл
15. Мотоцикл
16.Велосипед
17.Автомобіль
18.Літак
Відповіді до кросворду:
1. Стоп
2. Водій
3. Шлагбаум
4. Тротуар
5.Перехрестя
6. Автомобіль
7. Перехід
Відповіді до вікторини:
1. Іграшкова
2. Зліва
3. Перевірити сигнал, гальма
4. Треба давити на гальма
5. Зелений
6. Іграшкові
7. Зелений колір дозволяє перехід, а жовтий каже, що треба трішечки почекати, попереджає вільний перехід
8. По лівому краю проїжджої частини вулиці
9. По тротуару
10. Місце, де перетинаються вулиці
11. Місце, де пішоходи можуть переходити вулицю

12. У місцях, де є "зебра", дорожній знак "Пішохідний перехід" або світлофор
13. У місцях, де є "зебра", дорожній знак "Пішохідний перехід" або світлофор
14. Червоний, жовтий, зелений
15. Забороняє рух
16. Потрібно приготуватися переходити вулицю чи зупинитися посередині і чекати зеленого сигналу
17. Дозволяє рух
18. На дитячому майданчику, у дворі
19. На тротуарі це заважає пішоходам, а на проїжджій частині можна потрапити під машину
20.Там їздить багато машин, можна потрапити під машину
21. Це дуже небезпечно, може зачепити машина, що проїжджає повз
22. Керує рухом на перехресті



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Індивідуальний план роботи під час карантину вихователя з супроводу в шкільному автобусі Дігтярівського НВК Резнікової Оксани Вол...